مقدمه ای بر برنامه نویسی پایتون
ترجمه شده دوره آموزشی دانشگاه پنسیلوانیا
درباره این دوره
زبان برنامه نویسی پایتون
این دوره مقدمه ای بر برنامه نویسی و زبان پایتون ارائه می دهد. شما با مفاهیم اصلی برنامه نویسی مانند ساختارهای داده، شرطی ها، حلقه ها، متغیرها و توابع آشنا می شوند. این دوره شامل مروری بر ابزارهای مختلف موجود برای نوشتن و اجرای پایتون است و دانشجویان به سرعت کدنویسی می کند. همچنین تمرینات کدگذاری عملی را با استفاده از ساختارهای داده رایج، نوشتن توابع سفارشی و خواندن و نوشتن روی فایل ها ارائه می دهد. این دوره ممکن است قوی تر از سایر دوره های مقدماتی پایتون باشد، زیرا به برخی از موضوعات برنامه نویسی ضروری عمیق تر می پردازد.
سرفصل دروس
هفته 1
ماژول 1: مقدمه دوره، مقدمه ای بر برنامه نویسی و زبان پایتون، متغیرها، شرایط، نوت بوک Jupyter و IDLE این اولین ماژول مقدمه ای بر برنامه نویسی و زبان پایتون را پوشش می دهد.
دوره را با دانلود و نصب ابزارهای لازم برای شروع برنامه نویسی و نوشتن کد در پایتون شروع می کنیم. پس از یادگیری نحوه پرینت در کنسول، با انواع داده های پایه پایتون و نحوه انجام ریاضیات ساده آشنا خواهیم شد. با ایجاد اولین اسکریپت پایتون خود را پیگیری می کنیم و یاد می گیریم که چگونه متغیرها را تعریف و تخصیص دهیم، در حالی که جریان برنامه خود را با استفاده از شرطی ها کنترل می کنیم. همچنین یاد خواهیم گرفت که چگونه از کاربر ورودی دریافت کنیم و برخی از خطاهای بسیار ابتدایی را بررسی می کنیم. پس بیایید شروع کنیم!
هفته 2
ماژول 2: معرفی لیست ها، حلقه ها و توابع
ما این ماژول را با معرفی مختصری از لیست ها، یکی از رایج ترین ساختارهای داده پایتون، شروع می کنیم. ما به اندازه کافی یاد می گیریم تا با حلقه ها شروع کنیم، حلقه هایی که برای تکرار یک فرآیند یا اجرای یک بلوک کد چندین بار استفاده می شوند. ما وارد توابع میشویم، که بلوکهایی از کد سازمانیافته هستند که برای انجام یک عمل واحد و مرتبط استفاده میشوند. ما برخی از توابع داخلی پایتون را بررسی می کنیم و یاد می گیریم که چگونه توابع تعریف شده توسط کاربر خود را طراحی کنیم تا از آنها به عنوان بلوک های سازنده در برنامه های خود استفاده کنیم. در طول راه، بهترین روشها برای مستندسازی کدمان برای 2 مخاطب مختلف را یاد خواهیم گرفت: کاربرانی که از کد ما استفاده میکنند و میخواهند آن را در سطح بالایی درک کنند، و برنامهنویسانی که آن را میخوانند و میخواهند بدانند چگونه کار میکند.
هفته 3
ماژول 3: موارد بیشتر با لیست ها، رشته ها، تاپل ها، مجموعه ها و PyCharm
در این ماژول، شروع به استفاده از PyCharm، IDE دیگری برای نوشتن و اجرای کد پایتون خواهیم کرد که دارای ویژگی های پیشرفته ای است که بسیار فراتر از عملکرد محدود IDLE است و همچنین یک استاندارد صنعتی است. پس از بازبینی لیستها، از جمله استفاده پیشرفتهتر از دنبالهای که معمولاً مورد استفاده قرار میگیرد، به بررسی عمیق دو ساختار داده بسیار مهم دیگر خواهیم پرداخت: مجموعهها و تاپلها. در ادامه یاد خواهیم گرفت که چگونه می توان از آنها برای ذخیره و دستکاری اطلاعات استفاده کرد. و در حالی که قبلاً تجربه کار با رشته ها را داریم، این ماژول پیچیدگی ها و عملکرد قدرتمندتر رشته ها را بررسی می کند.
هفته 4
ماژول 4: دیکشنری ها و فایل ها
راه های مختلفی برای بارگیری و ذخیره داده ها در پایتون وجود دارد. اطلاعات را می توان در فرهنگ لغت ها ذخیره کرد، ساختار داده ای که برای ذخیره چندین ویژگی (یا نقاط داده) در مورد یک چیز بسیار مفید است. همچنین می توان داده ها را در فایل های خارجی ذخیره کرد و سپس در پایتون بارگذاری کرد. این ماژول به ما این امکان را می دهد که با دیکشنری ها به طرق مختلف کار کنیم و با باز کردن، خواندن و نوشتن از روی فایل های خارجی با سیستم فایل محلی تعامل داشته باشیم. با این مهارتهای اضافه شده، درک بهتری از قدرت پویای پایتون و نحوه ادغام آن با سیستمهای دیگر خواهید داشت.